Wij spraken Melanie Ann Anderson op een van onze Expedities GRZ. Zij vertelde ons daar over de ‘Customer Journey’ die zij in Stichting Zorgcentra Rivierenland (SZR), in Tiel, hebben opgezet. Studio GRZ daagde Melanie Ann uit hier een blog over te schrijven.
Melanie Ann heeft een achtergrond in de hotellerie en de commerciële dienstverlening en werkt sinds een aantal jaren in de gezondheidszorg. Melanie geeft aan “Allemaal sectoren waar de cliënt centraal staat, sterker nog de beleving en ervaringen van de cliënt centraal staan. Met mijn overstap naar de gezondheidszorg heb ik gemerkt dat het goed is om de verschillende werelden te verbinden met elkaar. Je komt tot vaak andere en creatieve oplossingen voor vraagstukken.
Het fascinerende is dat het in deze branches gaat om “De ontmoeting”. De ontmoeting met de cliënt, de gast of de klant. Echt weten wat de wens of de behoefte is, om ook te weten hoe je hierop in kan spelen, en de dienstverlening kan verbeteren. Maar weten we werkelijk altijd wat er speelt bij onze cliënt, of gaan we uit van onszelf en vullen we dat in voor de cliënt. Zoek de ontmoeting op. Onze cliënt is ervaringsdeskundige.”
Uit haar blog blijkt overduidelijk dat haar fascinatie vooral ligt bij de vraag ‘hoe je gezamenlijk het verschil maakt’. Hoe de vraag van de aannemer aan een koper over de ervaringen tijdens het bouwproces kon leiden tot een innovatieve ‘customer journey’ in de geriatrische revalidatie.
U kunt haar volledige blog hier lezen.